Baktips

Jag har länge varit sugen på att baka eget knäckebröd, så när jag idag halkade in på en blogg där det stod ett recept så fick jag tummen ur och slängde ihop ett.
Blev dock på mitt egna vis.

Fröknäcke med timjan&havssalt:

1dl sojamjöl
0,5dl hirsflingor
0,5dl dinkelmjöl
1dl solrosfrön
1dl sesamfrön
0,5dl linfrö
0,5dl rapsolja
Rör ihop ingredienserna och häll sedan på 2,5dl hett vatten. Bred ut relativt tunnt på bakplåtspapper i en plåt och toppa med timjan & havssalt. Grädda i ca 1h och 15minuter i 150grader.

 

7 tankar på “Baktips

  1. Hej! Tack för din kommentar :).. Detdär knäckebrödet verkar ju inte alls dumt! Måste jag prova göra nån gång! Har inte varit inne här förr, ska bli kul att följa dig!

  2. Pingback: Fröknäcke | Uppdrag formtopp | ShapeMeUp!

  3. Pingback: Älskade fröknäcke | tkhl

  4. Pingback: Fröknäcke | Amanda | ShapeMeUp!

Ja tack!