Bra lr dåligt?

20120827-094937.jpg

Jag är kluven när det kommer till dessa ideer.
Ena sidan tänker att det är ju superbra att hitta möjligheter för folk att våga sig in. Men samtidigt. Ska vi dela upp det ännu mer? Ska vi aldrig våga komma över gymskräcken? Ska de alltid vara en plats dit tjejer inte törs gå? O är de verkligen bara tjejer som inte törs gå dit? Vet nog en hel del killar som inte heller kännee sig sugna att trycka sig in där i mellan muskelbyggarna framför spegeln. Hur gynnas dom av ett rosaguldigt gym? Vart ska dom ta vägen?
Jag tror inte de handlar om tjejer o killar. Det handlar om okunskap o osäkerhet. Men så är de ju med allt. Är man ny på någonting o inte har koll så känns det jobbigt och man undviker det.
Fokus borde kanske istället läggas på att hjälpa folk in i gymmet och ge dom kunskapen som behövs?

Eller vad tycker och tror ni?

5 tankar på “Bra lr dåligt?

  1. Håller med. Även att man ville tycka att det var bra, kändes det faktiskt inte så bra i magen när man läste… Om man är tuff och självständig kan man väl gå på vilket gym som helst just för att man ÄR självständig…

  2. Både och .. visst är det så att kunskap gör att man vågar och jag har inget emot att träna med killar men så finns det också dessa typ ”bodybuilderbyggargym” som iaf jag inte alltid tycker är så trevliga att träna i. Killar är annars ofta mer hjälpsamma och visar kan jag tycka.
    Det här med ”rosa” kan jag tycka är lite tramsigt .. sen självklart om det lockar mer tjejer är de väl jättebra!! Mer tjejer till ”muskelgymmen” !!
    =)

  3. Nej usch, okej att satsa på ett gym för kvinnor men måste dom göra det så himla fånigt? Känns som att de dummar ner varenda kvinna som vill dit och träna om de tror att ett rosa golv skulle göra att det känns mer naturligt att vara i ett gym?! 😛 Halsband och choklad?? Haha.. När jag går till gymmet tränar jag inte köper halsband och choklad ;P

  4. Nej, jag är inte alls för den här typen av gym. Den enda gången det möjligtvis kan vara en fördel är för de kvinnor som kommer från en kultur där männen anser att kvinnor inte får träna bland andra män. Då kan ”tjejgym” vara bra. Men annars tror jag som du säger – det handlar inte så mycket om vilket kön man tillhör, utan snarare vilken inställning man har och vilken person man är. Ska man skilja på kvinnor och mäns känsla att gå till gymmet, så tror jag generellt det är värre för killar än tjejer – det är alltid mer tävling mellan manskroppar och muskler. Jag vet inte hur det är för dig, men jag känner alltid att jag blir bemött med respekt när jag ställer mig mitt bland ett gäng bodybuildare. Samma respekt tror jag inte en muskellös (tanig) kille får bland muskulösa killar. Tyvärr…

  5. Jag håller med dig! Känns fel. Varför rosa och guld. De gör mig nästan lite irriterad. Visst idéen är väl schysst, men nej tack!

Ja tack!