En icke så sund lördagskväll

Men mysig som attan.
Efter matchen, som dessvärre slutade 0-1 😦 så mötte jag upp min bror, hans tjej å deras lilla vilda samt min syrra. Vi drog o köpte pizza och åkte hem till mig å kollade en film. Sedan slutade det med att jag å syrran tog en filmkväll med vår brorsdotter, så nu är det soffan och godis som gäller.

Magen är svullen och gör ont, men gott är det 🙂 haha!

20120929-214340.jpg

Annonser

Gameday

Laddar upp denna lördagsmorgonen med frukost och soffmys.
Snart ska jag ta mig i kragen och sätta mig och plugga en sväng! Men först blir det en promenad med Vera som är på besök.. Men för tillfället snarkar hon gott 🙂

Tom mage..

Tänk vad ett kvällsmål kan göra mkt. Igår när jag kom hem från hockeyn var jag alldelles för trött för att ta mig ett kvällsmål. Magen var inte jättehungrig så jag valde att skita i det.
Denna morgonen förstår jag varför det är så viktigt med det där kvällsmålet.
Ajajaj, min mage är toooom!:)

Frukosttime.. & hörrni, ingen gröt denna morgon.. Hur ska denna dagen sluta? 😀

Att inte äta med jämna mellanrum leder ju till hunger och den hunger leder till fel sug. Kroppen är en smart varelse & förr i tiden när vi levde på minsta möjliga och var jägare så var kroppens skyddsmekanik att kicka in hunger efter söta saker. För de söta sakerna innehåller mer energi vilket vi DÅ behövde. IDAG skickar kroppen ut samma signaler vid hunger men idag behöver vi INTE samma energiintag som då.
Så att hålla ett jämnt blodsocker och undvika att bli akut hungrig gör att vi har kontroll över vårat sug och det blir lättare att inte falla dit för de så kallade tomma kalorierna (livsmedel med högt energiinnehåll utan någon direkt näring i, tex godis, chips osv).

Slut på leken, nu börjar allvaret..

Idag var första dagen på min praktik på försvagshögskolan där jag nu fram till jul kommer ha praktik. Både som massageterapeut och PT.
Träffade min ena PT-klient idag för ett första möte, så nu ska jag lägga upp en träningsplan för hans kommande 10PT-timmar med mig.
Utövade sedan 2stycken massagebehandlingar & hann även vara med på ett funktionellt styrkepass.

Nu klär jag på mig massa kläder och beger mig mot Råsunda om en stund för kvällens match -> AIK-Elfsborg.

Middagen idag blev:

Lax med keso/mandeltäcke,råris, spenat/ärtor & avokado. Toppat med citron var detta en hit! =D

Pilatesbollstips!

Tisdagens förmiddag bestod, som vanligt numera, av några timmar på friskis och svettis och prova igenom massa övningar.
I min grupp idag var jag PTn och hade valt att vi skulle arbeta med pilatesboll.
Hela 53 övningar med bollen hann vi gå igenom & några av dom körde jag även ikväll på mitt egna träningspass.
Skulle ju hållt mitt första boxpass idag men då det bara var ett par bokat så pratade jag med dom tjejerna och dom valde istället att köra ett eget pass 🙂

Då blev det ett bröst och magpass för min del.

2 olika typer av bröstpress.

Armhävning mot bollen.

2 olika varianter på armhävning med antingen knäna eller fötterna på bollen.

Blev även några andra magövningar. Dessa med boll:
På bollen körde jag vanliga crunches med vikt. & en övning där man ligger med ryggen på bollen, armarna rakt upp och ihop och så vrider man hela kroppen åt sidorna fram och tillbaka. Sidomagen får jobba.
Sedan några andra övningar utan boll och några armhävningar utan boll samt 20 burpees.
Innan blev det cykel 15minuter och efteråt 10min crosstrainer.