Vecka 2, dag 1

Mat:

(9:30): kaffe.
Frukost (12:15): en knäcke med makrill i tomatsås. 1 ägg. ½grapefrukt. Davosgröt med hallon/blåbär, keso, banan och paranöt. Kaffe.
Mellis (14:30): turkisk yoghurt/filmjölk med blåbär, paranöt, solroskärnor. 1 skiva nybakt bröd med smör och tomat.
Efter träning (16:30): 1 banan.
Middag (19): 1 tortilla plus en portion tacosallad.
Övrigt: massa jordgubbar, cola zero och kaffe.

Träning:

Morgonpromenad 50minuter.
Styrketräning 40min.

Träningspasset idag blev som sådant:

superset 1: 3*10 armhävningar med händer på bänk. 3*10 burpees med armhävning.
superset 2: 3*10 dips mot bänk. 3*8 bicepscurls med hantel.
superset 3: 3*6 tricepscurls med rep över huvudet. 3*10 motsatt crunches med dutt på bänk.
superset 4: 3*6 dips i maskin. 3*25 crunches.
superset 5: 3*6 bicepscurls i cc med stång. 3*30 sidosittups (gungande i sidan)
superset 6: 3*6 bicepscurls med rep i cc. 3*8 crunches i magmaskin.
Avslutade med 10min crosstrainer.

AT

After training..

20120430-161904.jpg

20120430-161909.jpg

Nöjd och glad & ska faktiskt unna mig en kvart i solariet.. Brukar inte sola & minns inte sist jag gjorde de. Men blev lite sugen & nån gång ibland skadar nog inte :p

Bakmellis

Brödet blev helt okej, lite degigt dock. Men jag gillar iofs de 🙂

Mellis blev lite nybakat bröd o fil/turkisk yoghurt me blåbär å nötmix.
Sen blir det gymmet.

20120430-143536.jpg

Morgonpromenad & storshopping.

Blev en sovmorgon visst. Inget inplanerat idag så valde att få sova tills jag själv vaknade.
Brukar bli 7tiden men idag ville min hjärna och kropp visst att jag skulle få sova till 9.
Morgonpromenaden blev först runt halv 11 😛 Blev en 50minuters runda, 5,7km så relativt bra tempo. Här har ni mer info.

Avslutade rundan nere vid mataffärn som ligger en bit hemifrån. Skulle bara in och köpa typ keso, turkisk yoghurt och lite frukt.. men..

oops! så blev det inte riktigt. Jag är sämst på att gå in i en affär 😛
Tungt blev det oxå & det är en bit hem 😛 haha.

Nu först 12:30 blev det visst någon form av frukost. Så kan det gå.

Provar mig på davosgröt för första gången. Rörde ihop 1,5dl turkisk yoghurt igår med 1 dl fiberberikade havregryn, linfrön och vatten och så har det stått i kylen över natten. Äter det nu med varma hallon och blåbär, paranötter, pumpakärnor, keso och banan & hallå… its like a freaking dessert!!

Veckans resultat!

Veckan gick & målen klarades, utan problem faktiskt.
& hörrni. Resultaten?
Gud, det är verkligen sjukt vad som kan ske på en vecka. Trodde inte på att jag skulle få se så stora förändringar.

Vikt: Förra veckan: 62,6kg. Idag: 60kg (-2,6kg)

Mått:
Lår: Förra veckan: 57cm. Idag: 54,5cm (-2,5cm)
Stuss: Förre veckan: 98cm. Idag: 95,5cm. (-2,5cm)
Buk: Förra veckan: 81,5cm. Idag: 76cm (-5,5cm!!)
Midja: Förra veckan: 69cm. Idag: 66,7cm (-2,3cm)

Förra veckan:                                                                    Idag:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men galet va? På bilderna ser jag dock ingen förändring, gör ni?

Dock har jag gått ner lite för mkt i vikt för vad som är okej på en vecka. Har ju en speciallvåg som mäter allt så ser ju att det är mycket vatten jag tappat men även muskelmassa har minskan litegranna.
Därför det är bra att lägga upp mål vecka för vecka så man ser hur man ska förändra.
Har ju skippat mellanmålen och det har blivit alldelles för lite energi in då helt enkelt. Så till nästa veckas mål blir det lite förändringar. Kommer i ett annat inlägg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vågen jag använder mig av.

Dag 7

Mat:

Frukost 1 (8): lite turkisk yoghurt med blåbär, banan, kanel, mandel & russin. Kaffe.
Frukost 2 (9:30): blåbärsgröt, banan, keso, 1ägg & ½ grapefrukt.
Lunch (11:30): Kräftsallad med lite bröd & jordgubbar.
Middag (18:30): linsgryta med avokado, gurka, tomat och vitkål. Kaffe.
Kvällsmål (21:30): 1 äpple med kanel, några körsbär & the.
Övrigt: cola zero, kaffe, jordgubbar.

Träning:

Löpning 6km.
Kvällspromenad.