Matkoll.

Frukost (7:00) : 2 skivor fincrisp med leverpastej och saltgurka. Turkisk yoghurt blandat med kvarg, blåbär, äpple, solrosfrön och kanel.
Mellis (10:00) : några morotsskivor och några valnötter. Kaffe.
Lunch (12:00): Grönsakssoppa med 2 skivor bröd med smör och ost + tapenade.
Middag (18:30): Chiliconcarne, sallad, keso + 1 skiva mörkt rostbröd.
Kvällsgott (19:30): 2 blåbärs/nötkaka med kvarg smaksatt med funlight.

Annonser

Du blir vad du äter

Har precis kollat klart på Anna Skipper.
Vad tycker ni om det programmet?

Jag tycker att Skipper alltför ofta är alldelles för dramatisk och alldelles för strikt.
Men i dagens program fick hon en tjej att lära sig att leva hälsosamt och att välja hälsosamma val. Riktigt kul och se & tjejen var motiverad att göra en förändring och fick oxå resultat därefter!

Att döma av annas kroppsform är att hon själv lever hälsosamt men inte maniskt, så tycker de e konstigt när hon ska försöka förändra någon på fel sätt ibland.

Med inspiration ifrån pt-fia..

Bjuder lillasyster på hälsosam efterätt. Som smakar riktigt gott och kommer göras varianter på framöver! 🙂

Mixade blandade nötter till ett mjöl. Blåbär. Hackat äpple. Kokos. 1 ägg. Keso.

Toppade direkt med fun-light (strawberry) smaksatt kvarg när dom kom ut ur ugnen. Och till det mangothé!

sådärja..

Tröttheten imorse har nu kompenserats med en rask promenad i regnet tillsammans med lillasyster, Blev ca 45 minuter. Glömde dock trycka igång run-keeper:P

Nu blir det middag & mys med saknade systern!

Skillnad?

Imorse när klockan ringde så valde jag faktiskt att klicka av den och ställa om den 1timme.
Natten har varit hemskt. Vaknat till hela tiden och trott att jag skulle gå upp.
Drömt om skolplugg hela tiden.

Så nej, denna dag blev det ingen morgonpromenad utan får bli en kvällspromenad med lillasyster som kommer på besök istället. Borde väl inte va någon skillnad?

Promenad som promenad?

Dags för frukost och mellisen är klar att stoppas ner i väskan! 🙂