2 veckor avklarat.

Idag har jag klarat 2 veckor utan godis, chips, läsk, kakor och allt annat sånt klassiskt skit!
Har varit lätt.
Så funderar på att slänga på en vecka till. Vad tycks? 🙂

Blev dock jäkligt sugen när jag tittade på de, haha! Så länge man håller sig borta och planerar för att ha annat att tugga på så är det inte så svårt. MEN, det är ju gott! 🙂

 

Update: Fall dit. Massa godis har proppats ner! & så jävla gött var det! =D

Pulsklocka.

Jag vet redan vad jag ska önska mig i julklapp.
I skolan har vi fått låna en varsin pulsklocka och jag fastnade direkt för det.
Blev så mycker roligare när man kan hålla koll på det mesta.

Men, nu behöver jag hjälp. Vad för klocka ska man ha?
Vad för funktioner behöver man?

Den här klockan ifrån conrad har en rad med saker den kan:

  • EKG-exakt hjärtfrekvensmätning
  • Lysdiod som visar hjärtrytm
  • Inställning av träningsområde
  • Träningstider under/inom/utöver träningsområdet
  • Genomsnittlig och max hjärtfrekvens
  • Kaloriförbrukning
  • Fettförbränning
  • Fastställer en konditionsnivå (1-5) och analyserar den
  • Ger automatiskt förslag på träningszon
  • BMR (Basal Metabolic rate, grundkaloriomsättning) i kcal
  • AMR i kcal
  • Aktivitetsbehov i kalorier (utifrån konditionstestet)
  • VO2 max
  • Tid
  • Klockslag
  • Kalender/veckodag/datum
  • Väckningslarm
  • Stoppur
  • 50 omgångstider
  • Genomsnittlig hjärtfrekvens per omgång
  • Vattentät till 3 ATM (går att bada med)
  • Displaybelysning
  • Kompatibel med Speedbox
  • PC-gränssnitt
  • Bröstband med flexibelt spännband
  • Förvaringsbox.

Men behövs allt detta?
Finns det snyggare klockor?

Har ni bra tips?

Morgoooon-tajm!

Fick en härlig sovmorgon denna dag. Vaknade till och med upp innan klockan skulle ringa vid 8:10. Riktigt skönt! =D

Nu har jag precis ätit frukost. The voice är igång och jag sitter bara och myser innan det är dags och ge sig iväg. Blir bara 2 lektioner idag och sen vid 14 så blir det till och arbeta med gympa-passet för att sedan vid 17 gå på ett gympapass för att finna inspiration.
Idag blir det på friskis&svettis i Jakan.