Mat i magen

Denna dag har det det blivit det här…

Frukost: Afil blandat med turkisk yoghurt, banan, äpple, blåbär,solrosfrön, kokosflingor och kanel. En fincrisp med leverpastej och saltgurka och en med kalkon och salladslök.
Mellis: En kaffe med mjölk.
Lunch: Köttfärssås och spagetti + knäckemacka med salami och en kaffe med mjölk.
Middag: Pyttipanna med zucchini, 2 stekta ägg, rödbetor och min last här i livet.. ketchup.
Kvällsmål: Ett äpple.

Dagens träningsform blev hihop. Första lektionen tagen idag och OJ vad kul det är att ha börjat dansa igen!

Fortsatt läsning

Pratade tidningar på morgonen så varför inte fortsätta i samma spår.
Finns en hel del böcker som jag måste ta och införskaffa mig och läsa.

Jag har faktiskt väldigt svårt för Paolo Roberto men jag har hört mycket positivt om denna boken. Den visar faktiskt på att ALLA har tid att lägga på träningen. Allt handlar om prioritering men om man har väldigt lite med tid, som man självklart kan ha, så finns de ju snabbare sätt. Varför inte prova?

Så många i dagens samhälle tänker dagligen på vikten, flera ggr om dagen tom. Man bråkar fram och tillbaka med olika bantningsmetoder och straffar sig när man faller dig. Denna boken handlar om att samarbeta med hjärnan istället för att arbeta mot den. Låter väl spännande? Och sen skulle jag kunna köpa den bara för den är så snygg!

I skolan fick vi höra på en föreläsning av Jonas Colting och vi alla satt som klistrade och lystnade utan att tänka på klockan i 3timmar. Han är fantastisk och en grym inspiratör! Denna boken skall läsas! 😀

spara eller slösa

Ännu ett smart tips jag kom på här om dagen.
När jag storhandlar köper jag hem frukt som att jag hade ungefär 5 ungar och 3män.
Mycket med andra ord.
Mycket av detta hamnar tyvärr i papperskorgen pga att jag inte hinner äta upp det.

Så nu hade jag typ mer än ½ honungsmelon och ½ ananas i kylen som jag kände skulle hinna bli dåligt innan jag hann äta upp den så jag gjorde som så att jag skar upp den i bitar och stoppade in i frysen.

Supergott att bara ta några bitar att äta kalla. Isglass typ.
Eller supersmart att ha och mixa ihop med lite yoghurt så har du en snabb smoothie.

Hopp hit, benböj dit. Upp, ner och snurr där.
Just nu snurrar det mer i skallen än på kroppen.

Men vart väldigt kreativa idag. Alla låtar framtagna & steg till 3 låtar är klara. Nu tar vi och avrundar denna gympadag. Nu blir det hem och rensa hjärnan inför kvällen och min första lektion i hip-hop 🙂

mos i huvet


Lagom mosig å trött efter en underbar helkroppsmassage. Sämre start på veckan har man ju haft 🙂

I min utbildning kan man i sista terminen kan man bli
legitemerad massageterapeut och då har man turen att få gå till dom tjejerna (och killen!) så dom har några att öva på. Bra va? 🙂

Godmorgon!

Såhär ser min morgon ut just nu. Bläddrar lite i friskis&svettis träningstidning.
Andra träningtidningar jag gillar är topphälsa & även blossom magazine händer att ja tittar i. Finns många bra såklart. Har ni någon favorit?

& ska man tro på allt man läser i en träningstidning?