Vad som stoppats ner i magen.

För min egen del gillar jag och skriva upp vad jag tränat och ätit under en dag. Har tidigare gjort detta för hand. Det är lite anledningen till att jag startade bloggen, för att det är så betydligt mycket smidigare att skriva ner det här 🙂

Så feel-free to skip this part, om ni inte intresserar er såklart:

Frukost (6:50): 1 skål a-fil med blåbär, skivade äppelbitar, kokosflingor, solrosfrön & kanel.
Mellis (10:00): 1 ägg, 1 satsumas & en kaffe med mjölk.
Lunch (11:50): Potatis&purjolökssoppa med en skiva mjukt bröd (bakat i skolans underbara matsal) samt keso, tomat och groddar. 1 kaffe.
Mellis (14:45): (efter träning)
Middag (17:15): Tacosallad -> isberg,tomat,gurka,salladslök,köttfärs,ost,tacosås & gräddfil. (helt klart en slagen favorit här hemma!)
Kvällsmål (19:45): Keso med kvarg, hallon, äpple, banan, solrosfrön & kanel.

1 vecka, check!

Fick tips om en bra blogg och sen dess har jag varit fast.
Efter klassresan i Kloten där vi paddlade, vandrade, sov i vindskydd osv så kände jag mig äcklig av all skitmat vi ätit och då dök detta inlägget upp & jag nappade direkt.

2 veckors sockerutmaning. 2 veckor utan godis, vitt bröd, läsk, chips, kakor, osv.

1 veckad avklarad idag, & enkelt har det varit.

Anledning till att det går lätt? Planering!

Övningstips.

Denna övningen får det att svida till ordentligt i baksida av låren och rumpan. och det är väl alltid härligt med en sån övning? 🙂

Börja med att liggandes på rygg placera fötterna på en pilatesboll.
Lyft sedan rumpan rakt upp, stabilisera bålen.

Spänn magen och dra pilatesbollen in mot rumpan med hjälp av fötterna.

Fortsätt hålla en späng mage och rulla tillbaka benen till utgångsposition.
Sänk rumpan, men inte hela vägen ner i marken.
Repetera så många ggr du orkar!

Svett svett.

Såhär död var jag efter dagens träningspass. & svetten sprutade.
Så härligt! 🙂

Det blev en uppvärmning som bestod av 10minuters cykel & 10minuter trampmaskin.
Sedan blev de:
-Benpress: 3*6, första setet 60kg de andra två 70kg.
Mellan seten sittups.
-Baksida lår & rumpa med pilatesboll: 3*8
Mellan seten burpees med upphopp*10.
-Utfallshopp med puls: 3*16
-Sidohopp: 3*10
Sedan blev de några sittups på slutet.

Helt färdig unnade jag mig lite stretchning och 16minuter i solariet!